لوله سیلندری آلومینیومی چیست و چه کاربردی دارد؟

امتیاز دهید

لوله سیلندری آلومینیومی، سیلندرهای توخالی آلومینیومی هستند، که به شکل استوانه ای در استوانه توخالی از یک سطح منحنی و دو سطح پایین دایره ای تشکیل شده است و شکل استوانه ای فقط دارای یک سطح منحنی است و سطح پایینی ندارد. لوله سیلندری، استوانه جسمی هندسی است که با در نظر گرفتن خط مستقیم یک ضلع مستطیل به عنوان محور چرخش و سه ضلع دیگر حول محور چرخش ایجاد می شود. دارای 2 ته دایره ای موازی به همان اندازه و 1 سمت منحنی است.

لوله سیلندری آلومینیومی چیست؟

لوله سیلتدری آلومینیومی، سیلندرهای توخالی استاندارد هستند. به نظر می رسد که هیچ تفاوتی بین آنها وجود ندارد. اما این یک تصور اشتباه است و تفاوت آنها به تفاوت در نحوه اندازه گیری آنها و نحوه تعریف متفاوت آنها نسبت داده می شود. لوله های آلومینیومی با قطر بیرونی اندازه گیری می شوند و قطر داخلی لوله های آلومینیومی را اندازه گیری می کند. یک لوله آلومینیومی با قطر داخلی (ID) یا سوراخ آن تعریف می شود زیرا برای انتقال سیال یا سایر رسانه ها استفاده می شود. شناسه مهم است زیرا ظرفیت لوله را تعیین می کند، که معمولاً دارای بیشترین علاقه خریدار است.

یک لوله گرد آلومینیومی با قطر خارجی آن (OD) تعریف می شود. این به این دلیل است که لوله برای استفاده های ساختاری است. حفره مخصوصاً به کاربران نهایی مربوط نیست، اما OD احتمالاً اهمیت زیادی دارد. برای مثال، قطر خارجی واقعی لوله 1¼ اینچ، 1.625 اینچ است، در حالی که لوله 1¼ ،اینچ قطر خارجی واقعی 1.25 اینچ دارد.

لوله نباید گرد باشد! ممکن است در این مرحله تعجب کنید، اما “لوله” واقعاً به معنای یک گذرگاه داخلی بسته است. به عنوان مثال می توانید لوله های گرد مربعی و مستطیلی و آلومینیومی بخرید. آنها به طور گسترده ای به عنوان لوله های آلومینیومی شناخته می شوند، اما شکل آنها گرد نیست.

تعاریف سیلندر توخالی آلومینیومی

تفاوت به نحوه اندازه‌گیری یا تعیین استوانه‌های توخالی برمی‌گردد، و این به نوبه‌ی خود به استفاده از آنها بستگی دارد. لوله آلومینیومی با قطر داخلی (ID) یا سوراخ آن تعریف می شود زیرا برای انتقال سیال یا سایر رسانه ها استفاده می شود. شناسه مهم است زیرا ظرفیت لوله را تعیین می کند که معمولاً دارای بیشترین علاقه خریدار است.

لوله گرد آلومینیومی با قطر خارجی آن (OD) تعریف می شود. این به این دلیل است که لوله برای استفاده های ساختاری است. سوراخ مخصوصاً به استفاده نهایی مربوط نیست، اما OD احتمالاً اهمیت زیادی دارد. در ضمن، لوله نباید گرد باشد. “لوله” در واقع فقط یک گذرگاه داخلی بسته را نشان می دهد. به عنوان مثال، می توانید لوله های مربعی و مستطیلی و همچنین آلومینیومی گرد بخرید.

تولید لوله آلومینیوم

پاسخ به فرآیندهای تولید و همچنین جایی که می‌خواهید تنوع فرآیند طبیعی باشد برمی‌گردد. شما می توانید یک سوراخ ثابت یا یک OD معمولی داشته باشید، با این حال، نمی توانید هر دو را داشته باشید. حداقل دقت نه خیلی بالا. اکثر خطوط لوله فلزی با حفره کوچکتر و همچنین لوله به بیرون فشرده می شوند. این روشی است که در آن شمش محصول با یک قالب فشرده می شود تا طولی طولانی با سطح مقطع یکنواخت ایجاد کند. با مواد انعطاف پذیر بهترین کار را می کند، به همین دلیل است که مقدار زیادی آلومینیوم فشرده می شود.

فشار دادن یک خط لوله یا لوله مستلزم اجبار کردن فلز در اطراف سنبه است که مسیر داخلی را ایجاد می کند. در عمل، حفظ این متحرک داخلی با OD آسان نیست، بنابراین آنچه اتفاق می‌افتد این است که چگالی سطح دیوار متفاوت است.

برخی از لوله‌ها پس از اکستروژن کشیده می‌شوند، هم برای باریک کردن و هم برای افزایش قوام ابعادی. طراحی شبیه اکستروژن است، زیرا محصول از یک قالب و از روی سنبه عبور می کند، اما تفاوت آن در این است که به جای هل دادن کشیده می شود.

برنامه های کاربردی برای لوله های گرد اکسترود شده

یکی از بزرگترین موارد استفاده در مبدل های گرما باقی مانده است. این به این دلیل است که آلومینیوم سبک وزن دارای هدایت حرارتی فوق العاده ای است و همچنین به راحتی جوش می شود. از آنجایی که سبک است، علاوه بر آن برای تامین آب گرمایش خورشیدی خانه مورد توجه قرار می گیرد، جایی که وزن زیادی بر روی سیستم سقف وارد نمی کند. لوله آلومینیومی سبک وزن اکسترود شده در انواع کاربردهای ساختمانی و همچنین معماری ظاهر می شود. دروازه ها و همچنین پیام های حصار کشی، نرده ها و ستون های کمکی نمونه های خوبی هستند. علاوه بر این در تریلرها و همچنین سایر برنامه های حمل و نقل که در آن وزن مشکل است و حتی در هادی های اتوبوس الکتریکی نیز ظاهر می شود، استفاده می شود.

محصولات برای لوله و لوله آلومینیومی سبک وزن

بسیاری از لوله های آلومینیومی سبک وزن و همچنین لوله ها از گرید 6061 یا 6063 اکسترود می شوند. این به این دلیل است که این دستگاه‌ها سخت کار نمی‌کنند تا دستگاه‌های اکستروژن سریع‌تر کار کنند. 6061 قوی تر است اما 6063 معمولاً به لطف یک چارچوب دانه ریزتر بسیار بهتر به نظر می رسد و در صورت نیاز به سطح رنگی به خوبی آنودایز می شود. لوله از داخل و لوله از بیرون هر دو تعریفی برای لوله سیلندری توخالی باشند، اما همانطور که توضیح دادیم، آنها یکسان نیستند و اصولاً لوله از داخل کروم و لوله از بیرون کروم استفاده می کند.

تولید لوله سیلندری آلومینیومی قطر داخلی و خارجی

اکثر لوله ها و لوله های فلزی با سوراخ های کوچکتر اکسترود می شوند. این فرآیندی است که در آن یک شمش از مواد از طریق قالب فشرده می شود تا طولی طولانی با سطح مقطع یکنواخت ایجاد کند. بهترین عملکرد را با مواد انعطاف پذیر دارد، به همین دلیل است که آلومینیوم زیادی اکسترود می شود. اکسترود کردن لوله مستلزم فشار دادن فلز به اطراف سنبه است که گذرگاه داخلی را ایجاد می کند. در عمل، نگه داشتن این سوراخ داخلی با OD مشکل است، بنابراین آنچه اتفاق می‌افتد این است که ضخامت دیواره متفاوت است. سازنده یا سوراخ یا OD را کنترل می کند، اما نه هر دو را.

مقداری لوله پس از اکستروژن کشیده می شود (یا در برخی موارد به جای آن) هم برای نازک شدن و هم برای بهبود قوام ابعادی. ترسیم شبیه اکستروژن است زیرا مواد از یک قالب و از روی یک سنبه عبور می کنند، اما تفاوت این است که به جای هل دادن، کشیده می شود.

کاربرد برای لوله های گرد اکسترود شده

یکی از بزرگترین کاربردهای لوله سیلندری آلومینیومی در مبدل های حرارتی است. این به این دلیل است که آلومینیوم دارای هدایت حرارتی عالی است و به راحتی جوش می‌شود. به دلیل سبک بودن، برای سیستم‌های آب گرمایش خورشیدی که وزن زیادی روی سقف وارد نمی‌کند نیز مورد تقاضا است. لوله آلومینیومی اکسترود شده در طیف گسترده ای از کاربردهای معماری و سازه ای ظاهر می شود. دروازه‌ها و پایه‌های حصار، نرده‌های دستی و ستون‌های تکیه‌گاه نمونه‌های خوبی هستند. همچنین در تریلرها و سایر کاربردهای حمل و نقل که در آن وزن نگران کننده است و حتی در هادی های اتوبوس الکتریکی نیز دیده می شود، استفاده می شود.

مواد برای لوله آلومینیومی

اکثر لوله سیلندری آلومینیومی از گرید 6061 یا 6063 اکسترود می شوند. این به این دلیل است که اینها به سختی کار نمی کنند بنابراین تجهیزات اکستروژن می توانند سریعتر کار کنند. 6061 قوی تر است، اما 6063 به دلیل ساختار دانه ریزتر به طور کلی بهتر به نظر می رسد و در صورت نیاز به یک روکش رنگی به خوبی آنودایز می شود.

ما در آیرون صنعت طیف گسترده ای از  محصولات مختلف میل کروم ، لوله کروم ، لوله سیلندری ، لوله پیستونی ، شافت هارد کروم و شافت معمولی کروم  و تجهیزات دیگر را ارائه می دهیم و ما می توانیم این لوله ها را با سایزها و اندازه های سفارشی برای شما به ارمغان بیاوریم. . شرکت آیرون صنعت ، پیشرو در فروش و تولید انواع لوله های فولادی و لوله سیلندری ، لوله کروم و میل کروم در تهران می باشد. جهت مشاهده و خرید محصولات به سایت https://ironsanat.com مراجعه کرده و در صورت نیاز به مشاوره برای خرید با شماره 66396870-021 تماس بگیرید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *