روکش هارد کروم

1/5 - (1 امتیاز)

بهترین دفاع در برابر خوردگی و سایش در بسیاری از تجهیزات صنعتی ، کشاورزی و ماشین آلات ، روکش هارد کروم است. روکش فلزی کروم عمر قطعات شما را علیرغم محیط های با اصطکاک بالا افزایش می دهد. روکش هارد کروم در محیط هایی که منجر به خوردگی مواد پایه می شود محافظت می کند.

روکش هارد کروم

آبکاری کروم یک فرآیند الکتروشیمیایی برای رسوب کروم فلزی در جایی است که مورد نیاز یا مورد نظر است. روکش هارد کروم چیزی بیش از یک زیبایی است، اگرچه برای چشم دلپذیر به نظر می رسد. آبکاری کروم می تواند سختی و دوام سطح را افزایش دهد، از خوردگی جلوگیری کند و حتی تمیز کردن آن را آسان تر کند. روکش هارد کروم ، برای ایجاد مقاومت و استحکام بالا می شود. این فرآیند شامل چربی زدایی یک سطح برای تمیز کردن آن و حذف تجمعات قبلی است. برخی از بسترها یا فلزات سطحی برای اطمینان از چسبندگی مناسب نیاز به پیش تصفیه دارند. سپس این قطعه در یک مخزن کروم آبکاری قرار می گیرد.

چه نوع تجهیزات صنعتی از آبکاری کروم سود می برند؟

  • سیلندرهای هیدرولیک
  • لوله سیلندری
  • قطعات خودرو
  • تجهیزات معدن
  • شفت و روتور
  • کشاورزی

اینها تنها چند نمونه از تجهیزات و صنایعی هستند که می توانند از یک روکش هاردکروم یا کروم سخت جهت محافظت، بهره مند شوند. هر قطعه ای که در معرض اصطکاک یا خوردگی مکانیکی قرار گیرد، کاندیدای دریافت روکش هارد کروم است. کروم را می توان با موفقیت روی تقریباً هر نوع سطح فلزی مانند آلومینیوم، مس، آلیاژهای نیکل، تیتانیوم، فولاد و فولاد ضد زنگ استفاده کرد.

لوله پشت سنگ خورده در آیرون صنعتمزایای روکش هارد کروم

آبکاری کروم برای تجهیزاتی که در معرض عناصر سوزاننده هستند ایده آل است. روکش هارد کروم خطر زنگ زدگی را کاهش می دهد و استحکام مواد پایه را تقویت می کند. کروم همچنین برای افزایش عمر دستگاه با کاهش اصطکاک، روانکاری بالایی ارائه می دهد. کروم نه تنها از سایش بر روی دستگاه جلوگیری می کند، بلکه از مزایای عملکرد اضافی نیز برخوردار است. اصطکاک کمتر به معنای عملکرد روانتر با کاهش خطر گرمای بیش از حد است. این پوشش با ارائه عملکرد بهتر، خطر گرفتگی دستگاه را کاهش می دهد و همچنین برخی از اندازه ها را به قطعات فرسوده باز می گرداند و در برخی موارد آنها را به ابعاد اصلی خود باز می گرداند.

آبکاری کروم اغلب در قطعات خودروهای تجاری یا صنعتی که در معرض آب و هوا هستند استفاده می شود. این به قطعات خودرو کمک می کند تا در برابر سایش و پوسیدگی معمولی که به دلیل قرار گرفتن مداوم در معرض عناصر رخ می دهد مقاومت کنند. علاوه بر این، یک قطعه روکش هارد کروم عملکرد را افزایش می‌دهد، دوام را افزایش می‌دهد و به تجهیزات اجازه می‌دهد تا در طول چرخه عمر طولانی‌تر محصول یک ماشین صنعتی یا تجاری راحت‌تر عمل کنند.

آبکاری کروم چقدر طول می کشد؟

زمان آبکاری کروم بستگی به مقدار کروم مورد نیاز دارد. رسوبات نازک فقط چند دقیقه طول می کشد، در حالی که پوشش های ضخیم تر مانند روکش هارد کروم ، ممکن است چندین روز طول بکشد.

آبکاری کروم چگونه می تواند بر عمر تجهیزات شما تأثیر بگذارد؟

کروم دارای خواص اصطکاک و سختی بسیار خوبی است، بنابراین می توان از آن در جاهایی که چیزها در حال حرکت و کنار هم قرار گرفتن هستند استفاده کرد. این دستگاه در برابر سایش و پارگی ناشی از اصطکاک محافظت می کند و کارایی دستگاه را افزایش می دهد، به دلیل کاهش تجمع گرما و همچنین کاهش تمایل به نقص.

چه محدودیت هایی در آبکاری وجود دارد؟

اندازه یک محدودیت اصلی است. ناحیه ای که آبکاری می شود باید در مخزن قرار گیرد. شما باید تجهیزاتی داشته باشید که بتواند وزن را تحمل کند. اصلاح باید به اندازه کافی بزرگ یا کوچک باشد. آبکاری کروم در مقایسه با سایر انواع آبکاری برق زیادی مصرف می کند. قیمت نیز می تواند یک محدودیت باشد. این فرآیند می تواند بسیار گران باشد، یا می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد. پرداخت فقط به خوبی سطح زیر آن به نظر می رسد. در نتیجه، سطح برنامه قبل از اعمال سطح باید تمیز و صاف شود. در غیر این صورت، پایان هر گونه لکه را حفظ خواهد کرد. علاوه بر هزینه فرآیند آبکاری، فقط آماده سازی قطعه برای کاربرد هزینه قابل توجهی دارد.

آیا می توانید چیزی را که قبلا آبکاری شده است دوباره آبکاری کنید؟

اگر قطعه ای دارید که قبلاً روکش کروم داشته و در حال فرسوده شدن است، می توان آن را دوباره آبکاری کرد. به یاد داشته باشید، آبکاری کروم برای بازسازی یا نجات قطعات موجود استفاده می شود. میله های هیدرولیک همیشه تعمیر می شوند. بخش‌های احتراق داخلی مانند سوپاپ‌ها، انژکتورهای سوخت مکانیکی، پمپ‌های سوخت و توربوشارژرها توسط مشاغلی که به‌طور خاص برای این منظور راه‌اندازی شده‌اند بازسازی می‌شوند. مهم است که قبل از اینکه کروم از بین برود و به زیرلایه آسیب وارد شود، یک قطعه بازسازی شود.

آیا روکش کروم انواع مختلفی دارد؟

بله، کرومی که احتمالاً با آن آشنا هستید، کرومی تزئینی است که ممکن است روی چرخ‌های خودرو ببینید. این یک نوع درمان جداگانه است که بسیاری از مزایایی که در بالا ذکر کردیم را ارائه نمی دهد. به همین دلیل، برای تجهیزاتی که نیاز به دقت و مقاومت بالاتری دارند، بیشتر از روکش هارد کروم یا کروم سخت با ارزش افزوده به جای کروم معمولی استفاده می شود. روکش هارد کروم کیفیت ضخامت و کاهش اصطکاک را اضافه کرده است. کروم سخت به جلوگیری از اکسیداسیون و تشنج دستگاه کمک می کند.

کروم را می توان در چه مواردی اعمال کرد؟

آبکاری کروم این مزیت را دارد که می تواند به انواع مختلف صفحات مختلف بچسبد. قطعات ماشین آلات این فرآیند امکان استفاده از کروم را در سطوح، اشکال و اندازه های مختلف فراهم می کند. روکش کروم مزایای زیادی دارد، از کارایی گرفته تا زیبایی شناسی، اما برنامه باید توسط یک متخصص تکمیل شود. اگر می خواهید تجهیزات شما زیباتر به نظر برسند، می خواهید پیری، فرسودگی، اصطکاک یا عملکرد ناکارآمد را کاهش دهید، برای تکمیل ماشین آلات خود با روکش کروم از یک متخصص مشاوره بگیرید.

تفاوت بین شفت کروم بلبرینگ، شفت پمپ و شفت زمین چیست؟کلام آخر

در آیرون صنعت ، ما پارامترهای آبکاری خود را با دقت انتخاب می کنیم تا بهترین ویژگی های سایش، خوردگی و دوام را ارائه دهیم. و نتیجه آبکاری کروم سخت با کیفیت بالا است که سال ها استفاده قابل اعتماد را برای شما به ارمغان می آورد. ما در آیرون صنعت طیف گسترده ای از  محصولات مختلف میل کروم ، لوله کروم ، لوله سیلندری ، لوله پیستونی ، شافت هارد کروم و شافت معمولی کروم  و تجهیزات دیگر را ارائه می دهیم و ما می توانیم این لوله ها را با سایزها و اندازه های سفارشی برای شما به ارمغان بیاوریم. . شرکت آیرون صنعت ، پیشرو در فروش و تولید انواع لوله های فولادی و لوله سیلندری ، لوله کروم و میل کروم در تهران می باشد. جهت مشاهده و خرید محصولات به سایت https://ironsanat.com مراجعه کرده و در صورت نیاز به مشاوره برای خرید با شماره 66396870-021 تماس بگیرید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *