امتیاز دهید

آبکاری کروم سخت

روش آبکاری کروم سخت از یک جریان الکتریکی برای بیرون کشیدن کروم فلزی محلول از حمام آبکاری استفاده می کند و آن را در یک لایه نازک روی بدنه محصول یا ماده می گذارد. از طریق شیمی حمام دقیق و کنترل جریان، ضخامت مناسب روکش کروم برای کاربردهای مختلف تولید می شود. هنگامی که لایه کروم رسوب می کند، سطحی سخت و بادوام ایجاد می کند که در برابر سایش، ضربه و خوردگی مقاومت می کند. همچنین سطحی تمیز، صاف و جذاب دریافت می کنید که به راحتی تمیز می شود و از نظر سایش غیرعادی بررسی می شود. برخی از کاربردهای آبکاری کروم صنعتی نیاز به یک روکش ثابت و جذاب دارند و آبکاری کروم ما راه حل مناسبی برای سالها قابلیت اطمینان است.

مزایای آبکاری کروم سخت

مزایای عملی سایش و خوردگی کروم سخت چیزی است که آن را بسیار محبوب کرده است، اما مزایای صنعتی دیگری از روکش کروم سخت وجود دارد که آن را جذاب‌تر می‌کند:

  • می توان آن را برای طیف گسترده ای از فلزات از جمله فولاد ضد زنگ، مس، برنج و غیره اعمال کرد
  • می توان آن را در دماهای پایین اعمال کرد، به این معنی که تأثیر کمی روی فلز زیرلایه دارد
  • برای هندسه های پیچیده و نامنظم از جمله سوراخ ها و گودال ها مناسب است
  • دارای چسبندگی عالی است، به این معنی که خطر کمی لایه برداری یا پوسته پوسته شدن در طول استفاده

وقتی همه این مزایا را اضافه می‌کنید، یک روکش کروم صنعتی با کیفیت دریافت می‌کنید که به لطف مقاومت در برابر سایش، سختی و پاسخ خوردگی قطعات آبکاری شده شما، هزینه‌های عملیاتی را کاهش می‌دهد و زمان خرابی را به حداقل می‌رساند. مزایای تجربی کروم سخت، همچنین روکش روشن و جذابی را ارائه می دهد و آن را برای قطعاتی که قابل مشاهده یا نمایش هستند مناسب می کند. با سنگ زنی و صیقل دادن می توان به یک سطح صاف تر نیز دست یافت و آبکاری کروم سخت صنعتی ما را برای کاربردهای بلبرینگ و راهنمای کشویی نیز ایده آل می کند.

مشکلات رایج هارد کروم و نحوه حل آنها

در حالی که روکش هارد کروم مزایای زیادی دارد، معمولاً قبل و بعد از اتمام فرآیند با چالش‌های خاصی مواجه می‌شوید. در اینجا چهار مورد از رایج ترین مشکلات و راه حل های آنها آورده شده است:

  • اکسیداسیون: اکسیداسیون یک پدیده طبیعی در برخورد با فلزات است. زمانی اتفاق می‌افتد که فلزات در برابر خوردگی مقاومت می‌کنند و چسبیدن آبکاری به مواد پایه را به چالش می‌کشد. برای جلوگیری از این امر، قبل از اینکه فلز در معرض آب، رطوبت یا باد قرار گیرد، آبکاری را اعمال کنید.
  • تاول زدن: این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که نیتروژن و هیدروژن در اثر گرما در منافذ منبسط می‌شوند و حباب‌هایی روی یا درون آبکاری ایجاد می‌کنند. تاول ها کروم سخت را از بهترین عملکرد خود باز می دارند. تمیز کردن کامل فلز پایه قبل از استفاده از کروم سخت این مشکل را برطرف می کند.
  • رسوبات سوخته: زمانی رخ می دهد که کروم به سرعت در چگالی جریان بالا، معمولاً در اطراف لبه ها و انتهای مواد، رسوب می کند. وقتی کروم در این شرایط ایجاد می شود، مناطق می سوزند. برای جلوگیری از رسوبات سوخته، چگالی جریان را کنترل کنید.
  • نقاط برش: این اغلب در مرحله دایکاست رخ می دهد. مواد در امتداد صفحات ساختاری تقسیم می شوند و باعث کاهش چقرمگی می شوند. بهترین راه برای جلوگیری از این امر، کنترل چگالی جریان در طول فرآیند است.

آبکاری کروم سخت چیست؟

آبکاری کروم سخت فرآیندی است که در آن لایه ای از کروم بر روی سطح اعمال می شود تا مقاومت در برابر خوردگی و سایش را بهبود بخشد، اصطکاک را کاهش دهد و عمر قطعات مورد استفاده در شرایط سایش شدید را افزایش دهد. آبکاری کروم سخت بین 68 تا 72 اندازه گیری می کند که برای تعیین سختی فرورفتگی یک ماده استفاده می شود. فولادهای بسیار سخت مورد استفاده در ابزارها و تیغه های چاقوی با کیفیت معمولاً بین 55 تا 66 در همان مقیاس اندازه گیری می کنند. مواد معمولی که روکش کروم سخت دارند عبارتند از فولاد، چدن، فولاد ضد زنگ، برنز، برنج و مس.

نکاتی از کروم

تفاوت کروم سخت و کروم تزئینی در این است که از کروم سخت برای مقاومت در برابر سایش و کروم تزئینی برای اهداف آرایشی استفاده می شود. به همین دلیل، کروم تزئینی معمولاً بسیار نازکتر از کروم سخت است. آبکاری کروم سخت یک پوشش غیر مغناطیسی است. کروم سخت مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی دارد، بنابراین زنگ می‌زند؟ صفحات کروم سخت در یک ساختار میکرو ترک به طوری که در مدت زمان طولانی در محیط های مرطوب زنگ می زند. کروم در حالت مایع خود یک ماده سرطان زا است، اما پس از اتمام فرآیند آبکاری، مواد آبکاری شده کاملا غیر سمی هستند.

بهتر است که مواد را اصلاً روکش نکنید تا از کروم بی کیفیت استفاده کنید. این به این دلیل است که پوشش متخلخل می شود و آن را در معرض موادی مانند هیدروژن، اکسیژن، جریان الکتریکی یا کثیفی قرار می دهد. شرایط محیطی مانند باد، رطوبت و آب حاوی این مواد باعث خوردگی سریع مواد پایه می شود. در حالی که این کلمات اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، در واقع کمی متفاوت هستند. کروم عنصری در جدول تناوبی است، در حالی که کروم نامی است که به کرومی که روی ماده دیگری قرار گرفته است داده شده است.

قیمت می تواند از صدها تا میلیون تومان متغیر باشد. هزینه آبکاری کروم سخت به عوامل زیادی از جمله اندازه آیتم، تعداد اقلام و ضخامت آبکاری مورد نظر بستگی دارد. با این حال، آبکاری کروم سخت به دلیل فرآیند و نیروی کار، تقاضا و هزینه مواد مورد استفاده، هزینه بیشتری نسبت به سایر آبکاری ها دارد. ضخامت آبکاری سخت معمولاً بین 0.0008 تا 0.0050 اینچ است. در مقایسه، کروم متراکم نازک دارای محدوده ضخامتی بین 0.0002 تا 0.0006 اینچ است. ضخامت آبکاری کروم به کاربرد آن بستگی دارد.

روکش کروم وقتی در معرض دمای بالا قرار می گیرد نرم می شود. با این حال، مقاومت خود را در برابر شرایط آب و هوایی که باعث زنگ زدگی می شود، حفظ می کند. کروم سخت طول عمر مواد پایه را افزایش می دهد. این امکان وجود دارد که روکش‌های کروم سخت را دوباره کروم کنید.

در پایان

رسوبات را می توان بدون آسیب رساندن به مواد پایه با استفاده از نوارهای شیمیایی پاک کرد. کروم قدیمی را از بین می‌بریم، سطح را پولیش می‌دهیم تا همه ایرادات و خراش‌ها از بین برود و سپس مواد را دوباره می‌زنیم. در آیرون صنعت ، ما پارامترهای آبکاری خود را با دقت انتخاب می کنیم تا بهترین ویژگی های سایش، خوردگی و دوام را ارائه دهیم. و نتیجه آبکاری کروم سخت با کیفیت بالا است که سال ها استفاده قابل اعتماد را برای شما به ارمغان می آورد.

ما در آیرون صنعت طیف گسترده ای از  محصولات مختلف میل کروم ، لوله کروم ، لوله سیلندری ، لوله پیستونی ، شافت هارد کروم و شافت معمولی کروم  و تجهیزات دیگر را ارائه می دهیم و ما می توانیم این لوله ها را با سایزها و اندازه های سفارشی برای شما به ارمغان بیاوریم. . شرکت آیرون صنعت ، پیشرو در فروش و تولید انواع لوله های فولادی و لوله سیلندری ، لوله کروم و میل کروم در تهران می باشد. جهت مشاهده و خرید محصولات به سایت https://ironsanat.com مراجعه کرده و در صورت نیاز به مشاوره برای خرید با شماره 66396870-021 تماس بگیرید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *